My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Crocheting cables and surface crochet: a book review

Er is weer een leuk nieuw haakboek in de winkels! Kabels en structuur haken van Leonie Schellingerhout met weer een heel fijne verzameling fijne patronen voor in huis, zowel groot als klein. Ik heb het boek hier nu liggen, echt smullen.

Kabels en structuur haken, door Leonie Schellingerhout | Happy in Red

If you're into crocheting cables or love surface crochet, there is a new book in town. It is a Dutch book, but since it's so full of graphs, you may be able to work the patterns out. The books is by Dutch craft shop owner and crochet designer Leonie Schellingerhout. 


Sinds de CAL van vorig jaar weet ik eindelijk hoe ik überhaupt structuur moet haken en weet ik ook dat het lang niet zo moeilijk is als dat het eruit ziet. Het is gewoon een kwestie van de tijd ervoor nemen. De graphs die bij de patronen horen zien er in eerste instantie misschien een beetje moeilijk uit (met al die haakjes die voor- en achterlangs moeten), maar voorin staan uitgebreide foto-tutorials over het halen van verschillende structuursteken, dus daar valt wel uit te komen.

Since last years CAL I know how much fun it is to surface crochet and I also now know that it's not as hard as it looks, really. You really just have to take your time to read the pattern and the instructions and decipher the graphs. Those can look a little intimidating, with all the backpost and frontpost dc's, but in the first few chapters of the book Leonie has put extensive photo tutorials on how to do all the surface stitches, so this is all very doable in the end I think.

Kabels en structuur haken, door Leonie Schellingerhout | Happy in Red

Kabels en structuur haken, door Leonie Schellingerhout | Happy in Red

Om maar meteen met mijn favoriet van Kabels en structuur haken in huis te vallen: die kussen, hoe ontzettend gaaf zijn deze kussens! Ik wil ze, ik wil ze, ik wil ze! Je hebt er niet eens zo heel veel wol voor nodig, dus dat vind ik ook een aanrader. Ik zit zelf te denken aan deze kussens in petrol, want ik hou-ou van petrol. Maar ik heb ook nog wat merino soft liggen, dus dat zou ook zo maar een winnaar kunnen zijn.

I am starting by posting some pics of my favourite project in this book. Those pillows! Aren't they just amazing! I love them! I want to make them so much. You don't even need that much yarn to make them, so that's a big plus. I am thinking petrol, but maybe I'll just use some merino soft that I have left over from another project. 

Kabels en structuur haken, door Leonie Schellingerhout | Happy in Red

Kabels en structuur haken, door Leonie Schellingerhout | Happy in Red

En ook nog een paar heel fijne haakpatronen voor in huis. Wat een supermooie poef (wie heeft het geduld hiervoor? Vertel het me maar!) en een leuke zak voor aan de box, ik vind vooral die gekleurde accenten tussen de kabels door heel erg leuk.

And some really nice patterns for in the house. A great poof, that looks like a lot of work (so, fess up, who would have the patience for this?) and a great little hanging bag for the kiddie play pen. I especially like the colourful details in between the cables.

Kabels en structuur haken, door Leonie Schellingerhout | Happy in Red

En de foto van dit dekentje zag ik al uitgebreid op social media voorbij komen, echt zoet. Ik wist niet eens dat het uit dit boek kwam, dus hé! Meteen even wat lopen testen en frunniken. Een superleuk project!!

I saw the photo of this cute baby blanket on social media and immediately loved it. I had no idea it was from this book, though.So I immediately started fiddling around, I just had to.

Heb jij al eens haakpatronen met kabels en structuur geprobeerd? Wat zijn jouw favorieten?

Have you crocheted cables? Did you like it? Any patterns that you liked specifically?

4 opmerkingen

  1. Het boek staat zeker op mijn verlanglijstje. Erg mooi. Die kussens zijn inderdaad erg mooi.
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk boekverslag! Ik twijfelde al een tijdje, maar ben mu overtuigd: ik ga het bestellen. Kun je me alvast verklappen hoeveel bolletjes stonewashed je voor zo'n kussen nodig hebt? Dan kan ik die gelijk meebestellen ;) zonnige groetjes uit Andalucia!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is een boek dat ik vaak in mijn handen heb gehad, maar dan kocht ik uiteindelijk een ander boek. Nu jij al die mooie dingen uit het boek nog eens laat zien, zet ik het boek toch weer op mijn verlanglijstje. Ik heb een paar keer een sjaal met kabels gehaakt en dat was goed te doen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, gek genoeg nog niet toegekomen aan dit reliefhaken. Staat nog op m'n 'wil-ik-graag-uitproberen'-lijstje 😉.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.